תגיות: אותיות השימוש, הפטרת החודש, הפטרת פרה, פסח, פרשת ויקהל, פרשת כי תישא, קריאת התורה
מקורות
שמות ל"ד:כ"א:
בֶּחָרִישׁ וּבַקָּצִיר תִּשְׁבֹּת.
שמות ל"ז:י"ט:
שְׁלֹשָׁה גְבִעִים מְשֻׁקָּדִים בַּקָּנֶה הָאֶחָד כַּפְתֹּר וָפֶרַח
וּשְׁלֹשָׁה גְבִעִים מְשֻׁקָּדִים בְּקָנֶה אֶחָד כַּפְתֹּר וָפָרַח…
יחזקאל מ"ה:י"ז
וְעַל הַנָּשִׂיא יִהְיֶה הָעוֹלוֹת וְהַמִּנְחָה וְהַנֵּסֶךְ בַּחַגִּים וּבֶחֳדָשִׁים וּבַשַּׁבָּתוֹת בְּכׇל מוֹעֲדֵי בֵּית יִשְׂרָאֵל…
יחזקאל מו ג:
וְהִשְׁתַּחֲווּ עַם הָאָרֶץ פֶּתַח הַשַּׁעַר הַהוּא בַּשַּׁבָּתוֹת וּבֶחֳדָשִׁים לִפְנֵי ה'.
טבלה של ניקוד ה' הידיעה – מתוך אתר האקדמיה ללשון העברית:
ניקוד אותיות השימוש – האקדמיה ללשון העברית (hebrew-academy.org.il)
בש' לט, כה כתוב ופעמוני זהב טהור. זו סמיכות רגילה לכל הדעות כיצד הטעם שבא בנסמך הוא טפחא(=טרחא) הנחשב לטעם מפסיק בתור מלך.האם אין כאן תרתי דסתרי ? אודה לך על המענה שלך.
ד"א אופן ההסברה שלך בשידורים נפלא ביותר . עבור הציבור הרחב גם החומר וגם הצורה הם נכס.
שלום,
ברוך תהיה
אכן, פעמים רבות במקרא בא טעם מפסיק בנסמך.
כגון:
במדבר פרק לג לְעֵינֵ֖י כָּל־מִצְרָֽיִם
דברי הימים א פרק כט לְעֵינֵ֖י כָּל־הַקָּהָ֑ל